Drink more water

  • Du tränar bättre. En vätskeförlust på bara 2 procent av kroppsvikten, cirka 1 till 1 1/2 liter vatten, minskar prestationsförmågan med upp till 20 procent, hur galet är egentligen inte det? Att svettas är nödvändigt för att kyla ner kroppen vid aktivering, men svetten tömmer samtidigt kroppen på vätska. 

  • Botar huvudvärk. Drick ett glas vatten när du har huvudvärk, orsaken kan vara vätskebrist. Är det nödvändigt med smärtstillande så drick mer vatten l. Massor med vatten förtunnar och sprider medicinen i magen. Spara på tabletterna och drick massor av vatten innan du lägger dig!

  • Undviker förkylningar. Slemhinnor i mun, hals och näsa är täckta med antikroppar som bekämpar de virus som du andas in, får du inte i dig tillräckligt med vätska torkar slemhinnorna ut och blir mottagliga för infektioner som kan orsaka förkylningar, halsfluss och hosta. Så kortfattat, ha alltid en vattenflaska med dig!

  • Du kan gå ner i vikt. Skickar din mage signaler om hunger kan det lika väl vara törsten som gör sig påmind. Ett glas vatten kan snabbt hjälpa dig att hålla hungerkänslan i schack till nästa måltid. Det beror inte bara på att vattnet tar plats i magen så att hungerkänslan minskar, utan också på att din kropp förbrukar cirka 125 kalorier på att värma upp vattnet till kroppstemperatur.

  • Du får vackrare hud och hår. Vatten är faktiskt lika viktigt för huden som all världens lotioner och krämer, hudceller som är välfyllda med vatten håller sig mjuk, fuktig och vacker. 

  • Du får ny energi. En mycket vanlig orsak till trötthet är vätskebrist. Uttorkningen verkar på din koncentrationsförmåga, koordinationsförmåga och reaktionstid. Känner du dig slö och okoncentrerad så drick ett eller ett par glas vatten - det finns stora chanser att det hjälper.

  • Ger dig snyggare muskler. Det visste ni inte va? Vatten ger faktiskt fasta och snygga muskler. Muskler består primärt av vatten, inte av protein som många tror. Därför är det viktigt att dricka vatten för att bibehålla fasta muskler.
27
Fairyland surprises

Jag är så dålig på att dricka. Måste ha en app för att komma ihåg det. :/

Svar: Det var jag också innan jag satte på påminnelse i telefonen när jag skulle ta ett glas vatten, ett tips till dig för att komma ihåg! KRAM
Elvine

Linda HolEriks

Ett toppen bra inlägg! Det är många som inte vet om detta. Och det där med musklerna visste jag faktiskt inte så tack för bra information. Mvh linda

Svar: Vad roligt att du uppskattade det! Kram
Elvine

Alice

Bra tips! måste bli bättre på att dricka vatten..

Svar: Vad roligt att du gillar det! Ja men det är viktigare än vad man tror!
KRAM
Elvine

Helene

Dricker jättelite vatten, men har inte problem med något av detta! :P Hade en period jag drack mer vatten, mådde verkligen inte bättre av det. Så, ja aldrig mer för det är äckligt. XD

Svar: Så kan det ju också vara :) Kram
Elvine

josephine Asplund

Så sant!
Drick super mycket varje dag, gjort i fler år. Det känns så sjukt bra.
Lycka till med din fina blogg och hoppas du får en trevlig kväll.
Kram <3

Svar: Tack fina du, detsamma till dig! STOR kram
Elvine

Linn Strömberg

Bra inlägg!

Nora Bååth

Så viktigt att drick bra med vatten :D

Emma -Merakibeauty.se

jag måste verkligen bli bättre på det!

Catarajna [-foto]

Detta är något jag måste bli bättre på! Har dock tagit hem en app, plantnanny dricker du inte den mängd vatten du behöver dör plantan. Haha. Får ser hur bra den fungerar ;)

FrökenTV, bloggen om tv och film

bra inlägg

Anna Sofia

Bra inlägg! Jag dricker nog för lite vatten men dricker när jag är törstig. En tid sen så hade jag en app och drack så mycket som den sa åt mig varje dag men började må dåligt och var tvungen att springa på toa mer än normalt istället och vet ju att man kan få i sig FÖR mycket vatten vilket inte är bra det heller så gick tillbaka till att dricka vid törst istället :)

JUNITJEJ

Tack för detta inlägg!!! Det påminner mig om att själv dricka mer vatten. Får jag dela inlägget på min blogg om jag länkar till dig?

Svar: Tack själv för att du uppskattar mitt inlägg! Absolut, gör det! KRAM
Elvine

Robex Lundgren

fint

Malin

Mitt UP-band paminner med en vibration varje halvtimme for att saga till att det ar dags for ett glas vatten. Man far kissa ungefar lika ofta, haha, men det ar det vart.

Svar: Det låter ju hur bra som helst! =)
Elvine

Natalie Salazar

är fan kass på att dricka :(

Svar: Ja men det blir lätt så, därför kände jag att jag behövde påminna alla lite! Kram
Elvine

Anna

Så himla rätt! :) Vatten är livsviktigt!

Ida Linander

jag älskar vatten, väljer det framför vilken annan dryck som helst!

Om man glömmer bort att dricka/dålig koll på hur mycket man får i sig under en dag så kan man ha en tillbringare med vatten i kylen som man fyller sitt glas med, då får man lite översikt för sitt intag.

Svar: Det lät ju hur smart som helst! Tack för tipset fina du! Kram
Elvine

OLIVIA | 17,8 årig tjej i medievärlden

Måste köpa sån mugg! Allt ser så gott ut i dom!

Svar: Ja men ellerhur!? Är helt kär i dom, köpte på mig flera stycken så jag har om någon går sönder =) Kram
Elvine

Emma

Åh jag är så himla dålig på att dricka vatten! Får börja lägga i lite små goda saker som du gjort på bilden :D

Svar: Det blir hur fräscht som helst, lägg i det du gillar så blir det mycket roligare att dricka! :) KRAM
Elvine

Cassandra Haraldsson

Måste verkligen börja dricka mer vatten, haha :)

Isabella

Så fin bild!!

micca

måste dricka mer vatten på dagarna :)

Erica

Bra tips! :D Vatten hjälper till mycket! Såg dock på nyhetsmorgon för någon månad sen att det egentligen inte behöver vara vatten utan att all sorts dryck går bra. Något jag inte visste innan!

Emelie Karlsson

Superfint och bra inlägg!

Men länka gärna om du använder min bild, kram! <3

http://emeliek.com/2015/february/reasons-to-drink-more-water-2.html

Svar: Nej men gud.. Hemskt ledsen! Jag hade ingen aning om att det var din bild.. Hittade detta inlägget sparat på min dator nämligen, men självklart så ska jag fixa en länk till din blogg under bilden! STOR kram till dig <3
Elvine

Lovis

Bra tips! Är dålig på att komma ihåg ibland men det är superviktigt med vatten :)

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Bra att bli påmind om alla hälsofördelar :)

MATILDA 🌱

Helt rätt ! Och det är så enkelt att göra de extra juicy genom att bara blanda i lite frukt :) jag brukar använya frysta bär i olika sorter, mums :)